مشاوره درمان افسردگی، چه درمانی برای افسردگی لازمه؟

اهمیت مشاوره درمان افسردگی چیست؟ همه ممکن است در مواقعی احساس غمگینی کنند، چه به دلیل یک شکست عشقی یا بدون دلیل ظاهری. احساس غم می تواند طبیعی باشد، چون این یک احساس انسانی است که ممکن است از طریق کمک به خود یا با کمک مشاوره کاهش یابد.

افسردگی بالینی یک وضعیت سلامت روان قابل تشخیص است که معمولا برای کنترل کردن نیاز به درمان دارد. اگر علائم افسردگی را تجربه می کنید، دانستن زمان کمک گرفتن می تواند در کم شدن شدت علائم شما مفید باشد.

اگر حداقل دو هفته علائم افسردگی را تجربه کردید، علائم خود را با دکتر خود در میان بگذارید. آنها در یافتن یک روانشناس یا متخصص دارای مجوز شما را راهنمایی می کنند. معمولا هیچ خطری برای درمان های موثر وجود ندارد. اگر بعد از پیدا کردن مشاور احساس بهتری پیدا کردید، می توانید جلسات درمانی را ادامه ندهید. اگر می‌خواهید افکار منفی و استرس‌های زندگی را از آسایش خانه خود بیرون کنید، مشاوره آنلاین برای درمان افسردگی راه حل خوبی است.

افسردگی چیست؟

مشاوره درمان افسردگی

افسردگی فقط یک حالت عاطفی نیست. این یک وضعیت سلامت روان است که بر ذهن و بدن تأثیر می گذارد و بیش از 280 میلیون نفر را در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می دهد. طبق گفته موسسه ملی سلامت روان (NIMH)، عوامل مختلفی از جمله عوامل ژنتیکی، بیولوژیکی و محیطی در افزایش خطر ابتلا به افسردگی نقش دارند.

علائم افسردگی می تواند شامل موارد زیر باشد:

• غم و اندوه پشت سر هم
  • احساس ناامیدی، بی ارزشی یا اعتماد به نفس پایین
  • اضطراب
  • از دست دادن علاقه به فعالیت هایی که قبلاً از آنها لذت می بردید
  • تغییر در الگوهای خواب
  • تغییر در وزن یا اشتها
  • کسالت شدید
  • درد یا التهاب فیزیکی
  • افکار خودکشی

اگر با علائم بالا مرتبط هستید، جستجوی درمان سلامت روان ممکن است مفید باشد. درمان افسردگی می‌تواند از بدتر شدن علائم پیشگیری کند و دوره‌ای که افسردگی را تجربه می‌کنید را کوتاه کند.

گاهی اوقات، افسردگی ممکن است بخاطر یک رویداد نامطلوب، تغییر قابل توجه زندگی، یا استرس زیاد باشد. در موارد دیگر، دلیل ممکن است معلوم نباشد. تمایل به افسردگی بیولوژیکی است و فرد مبتلا کنترلی بر مواد شیمیایی موجود در مغز خود ندارد که در تشخیص او نقش دارند. افسردگی همچنین می تواند از نظر فیزیکی مغز را تغییر دهد.

هنگامی که علائم افسردگی را تجربه می کنید، ممکن است حفظ حس و حال قبلی خود سخت باشد. اگر به دلیل احساس خود متوجه مشکل در عملکرد شدید، به دنبال درمان باشید. افکار خودکشی یکی از علائم شدید دوره افسردگی است. اگر به فکر آسیب رساندن به خود هستید، فوراً از متخصص کمک بگیرید.

مصرف مواد و افسردگی

افسردگی ممکن است در برخی موارد منجر به مصرف مواد شود. افراد ممکن است از موادی مانند الکل برای خوددرمانی علائم بیماری خود استفاده کنند. انجمن روانپزشکی آمریکا می گوید که “شناسایی دو اختلال متفاوت که در یک فرد به طور همزمان وجود دارد، به عنوان مثال، همزیستی افسردگی و یک اختلال وابستگی به مواد” یک تشخیص دوگانه است.

دارو برای افسردگی – مشاوره درمان افسردگی

چگونه افسردگی را درمان کنیم؟ انواع مختلفی از داروهای ضد افسردگی وجود دارد که ممکن است برای درمان علائم افسردگی تجویز شوند. یک دسته از داروها، مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) نامیده می شوند. SSRI ها با جلوگیری از جذب مجدد یک پیام رسان شیمیایی به نام سروتونین در بدن شما قبل از اینکه مغز فرصت استفاده از آن را پیدا کند، عمل می کند. داروهای ضد افسردگی مانند SSRI ها ممکن است به بدن شما اجازه دهند تا از سروتونین طبیعی خود استفاده کند. علاوه بر این، با تأثیر بر نقاط خاص بازجذب سروتونین، این دسته از داروهای ضد افسردگی ممکن است عوارض جانبی کمتر و خفیفی نسبت به داروهای ضد افسردگی قدیمی داشته باشند.

در صورت استفاده از دارو در کنار درمان، مانند رفتار درمانی شناختی، دارو می تواند ابزار ارزشمندی در درمان افسردگی خفیف تا متوسط باشد. با این حال، هیچ دارویی نمی تواند از عود مجدد افسردگی جلوگیری کند و ممکن است اثربخشی دارو با گذشت زمان متوقف شود. اگر دارو مصرف می کنید، دستورالعمل های تجویز کننده خود را دنبال کنید. بدون اجازه و مشاوره پزشک دارو را متوقف نکنید، تغییر ندهید یا شروع نکنید.

داروهای افسردگی نیاز به نسخه دارند. برای دریافت نسخه یک داروی ضد افسردگی، ممکن است نیاز به تشخیص افسردگی یا یک بیماری مرتبط با آن توسط پزشک داشته باشید.

قبل از در نظر گرفتن هر گونه گزینه دارویی با یا یک روانپزشک، که می تواند اختلالات روانی رایج را ارزیابی کند مشورت کنید زیرا آنها می توانند شما را در غلبه بر افسردگی و مدیریت موثر این بیماری راهنمایی کنند.

رواندرمانی برای افسردگی – مشاوره درمان افسردگی

مشاوره توسط یک درمانگر واجد شرایط می تواند یک درمان موثر برای افسردگی باشد. مطالعات نشان می دهد که روش های درمانی استاندارد مانند درمان شناختی- رفتاری (CBT) و درمان بین فردی در درمان علائم موثر هستند. اگر برای بحث درباره افسردگی به یک درمانگر مراجعه کنید، ممکن است در مورد علائم زیر از شما سوال شود:

• دلیل نامعلوم برای علائم شما یا رویدادهای استرس زا گذشته
  • الگوهای تفکر افسردگی
  • محرک های خاصی که افسردگی شما را بدتر می کند
  • بخش هایی از زندگی شما که به شما در مدیریت افسردگی کمک کرده است
  • مهارت های مقابله ای و مهارت های اجتماعی که در حال حاضر استفاده می کنید
  • روش های مقابله با رفتارهایی که برای شما ناسالم بوده است
  • کسانی که از شما پشتیبانی میکنند از جمله اعضای خانواده

علائم هشدار دهنده افسردگی

depression

افسردگی ممکن است بر توانایی فرد برای حل مشکلات تأثیر بگذارد و عادت های رفتاری مضر به وجود بیاورد. این می تواند تمرکز را تحت تاثیر قرار دهد، دیدن مشکلات واقعی را دشوار کند، سطح انرژی را کاهش دهد و آنقدر احساس ناراحتی کند که سایر جنبه های زندگی مانند مقابله با بیماری های مزمن اغلب نادیده گرفته می شود. کار با یک مشاور ممکن است به شما کمک کند تکنیک های حل مسئله را در مورد نحوه مقابله با افسردگی و مقابله با مشکلات سوء مصرف مواد در صورت وجود یاد بگیرید.

رویکرد ترکیبی به درمان افسردگی

افراد مبتلا به اختلالات روانی مانند افسردگی ممکن است از مشاوره و گزینه های دارویی به طور همزمان استفاده کنند. داروهای ضدافسردگی می توانند ترکیب شیمیایی مغز شما را تغییر دهند و به شما احساس پذیرش بیشتری نسبت به گفتگو درمانی بدهند و به طور مخفیانه از بدتر شدن افسردگی جلوگیری کنند. اگر احساس آرامش یا شادی بیشتری می کنید، درمانگرتان ممکن است بتواند به شما کمک کند تا تغییراتی در سبک زندگی ایجاد کنید. در برخی موارد، خانواده درمانی می تواند مکمل ارزشمندی برای برنامه درمانی باشد.

روش های دیگر برای درمان افسردگی

مشاوره درمان افسردگی

با تغییر سبک زندگی، علائم افسردگی ممکن است برای برخی افراد کاهش یابد. تمرینات ذهنی مانند یوگا، مدیتیشن و کار تنفس استرس را کاهش میدهد و تمرکز را بهبود می بخشد. تعیین رابطه های سالم با افراد زندگی شما نیز ممکن است مفید باشد.

اگر می توانید، برنامه خواب منظمی داشته باشید و زمانی را در خارج از منزل بگذرانید، زیرا نور خورشید ویتامین D، یک ماده مغذی ضروری برای مغز شما را تامین می کند. پیوستن به یک سازمان داوطلبانه را در نظر بگیرید، زیرا کمک به دیگران می تواند بر احساس ما نسبت به خود تأثیر مثبت بگذارد. اگرچه شروع یک عادت جدید ممکن است آسان به نظر نرسد، تعیین اهداف جزئی در ابتدا ممکن است قابل کنترل تر به نظر برسد.

دکتر درمان افسردگی – مشاوره درمان افسردگی

اگر افسردگی دارید،دکتر های محلی ممکن است به شما کمک کند یک درمانگر در منطقه خود پیدا کنید. بدون تشخیص یا طرح بیمه، ممکن است همچنان از یک درمانگر حمایت کنید، اما برنامه شما ممکن است درمان در منطقه شما را پوشش ندهد. اغلب، درمان آنلاین مقرون به صرفه تر و راحت تر از درمان حضوری است.

همچنین درمان آنلاین کمی موثرتر از درمان حضوری است. بررسی ادبیات 17 مطالعه در مورد اثربخشی درمان شناختی-رفتاری آنلاین یا e-CBT، در مقایسه با درمان سنتی، نشان داد که e-CBT به طور مؤثرتری علائم افسردگی را کاهش می دهد. همچنین اشاره شد که e-CBT می تواند هزینه کمتری نسبت به درمان چهره به چهره داشته باشد.

5/5 - (1 امتیاز)